מכונאות רכב - מה כדאי לדעת?

לכל המאמרים
נכתב ע''י המוסך של תמיר
נכתב ע"י: המוסך של תמירסיווג מאמר: מכוניות - מוסכיםשיפוץ ראש מנוע סיטרואן ברלינגויש לקחת בחשבון שכאשר ראש מנוע נפגע בד"כ זה קורה עקב תקלה כל שהיא, בין אם מבלאי של הראש עצמו או של מכלול אחר, כמו טרמוסטט של מעבר מים חמים, או יונית שמפעילה את המאווררים בזמן, מצנן מים סתום, דליפת מים מצינורות או פקקים, ועוד אפשרויות נוספות, לכן רצוי לקחת בחשבון את הדברים הנ"ל על מנת שהתיקון לא יחזור על עצמו.בנוסף רצוי לבצע באופן יזום פעם בשנתיים ניקוי מצנן מים והחלפת טרמוסטט במיוחד ברכבים מעל חמש שנים.א. לפני העבודה יש לדאוג שהמנוע יהיה קר לחלוטין ליפני הסרת הראש מהמנוע.ב. פרוק כל המכלולים שמסביב לראש המנוע על מנת שניתן יהיה להסירו.ג. הסרת הראש והנחתו על שולחן עבודה על מנת לראות את מצב הראש.ד. בדיקת אטם ראש המנוע .ה. לאחר שקיבלנו החלטות על מצב הראש, הראש מפורק לגורמים ונשלח לשיפוץ במכון לשיפוץ ראשים. הראש עובר תהליך ניקוי חול , בד’ הראש בלחץ, לאיתור סדקים פנימים, בד’ אטימות שסתומים, בד’ גובה הראש שלא יהיה נמוך על פי הוראות היצרן יש גובה מינימלי שאין לרדת ממנו, מישרים את שטח הראש, מתאימים שסתומים לתושבות. ו. הראש חוזר מהשיפוץ עובר תהליך ניקוי ליפני הרכבה.ז. הרכבת גומיות שסתומים חדשות וסגירת קפיצי שסתומים.ח. הרכבת שאר המכלולים של הראש וביצוע כיוון שסתומים (הרווח שבין גל הזיזים לשסתום).ט. הכנת שטח עליון של בלוק המנוע לפני הנחת אטם הראש והראש עצמו.י. הרכבת ראש המנוע על המנוע ואת שאר המכלולים.יא. הרכבת רצועת הטימינג לאחר תיזמון המנוע.יב. מילוי נוזל קירור בד’ או החלפת שמן מנוע (מאד רצוי להחליף עקב התחממות המנוע צמיגות השמן נפגעת).יג. הנעת הרכב והמתנה צמודה לרכב עד לפעולת המאווררים.יד. כיבוי המנוע המתנה של חצי שעה בדיקת מערכת קירור בלחץ בדיקה כללית שכל החלקים הורכבו ולא נשכח משהוא.טו. נסיעת מבחן לפחות של חצי שעה או יותר. לאחר מכן בדיקה נוספת כללית של המנוע. בלמים איכותיים למה זה כדאי?אחת החברות הידועות בשוק יצור הבלמים היא Brembo וזו חברה שמייצרת עבור יצרני הרכב.מדוע להתקין Brembo?מכיוון ש- Brembo מתכננת, בודקת, מפתחת ומייצרת את צלחות הבילום במפעלים שלה, הכוללים גם בתי יציקה ומבטיחה בכך את האיכות הטובה ביותר.חשוב מאד לדעת מהו מקור הייצור של מוצרי בטיחות חיוניים כצלחות בילום.בשוק החלפים, Brembo היא יצרן צלחות הבילום הגדול ביותר באירופה כשכל המוצרים נעשים בהתאם לדרישות יצרניות הרכב. הודות למגוון המוצרים הרחב של Brembo מושגים היתרונות הבאים:1. תקן מכוני הרישוי בגרמניהכל מגוון צלחות הבילום עברו בדיקה וקיבלו תו תקן של המחלקה לבטיחות בדרכים הגרמנית הידועה בדרישותיה הקפדניות.2. צלחות בילום מיציקה המועשרת בפחמןבדגמי רכב מסויימים, מותקנות צלחות בילום ביציקה המועשרת בפחמן המותאמת למניעת רעשים בבלימה ומאפשרות הולכת חום משופרת.3. סט ברגי מרכוז - Bremboסט ברגי מרכוז לכל דגמי הרכב העיקריים - ההתקנה מהירה יותר ובטוחה יותר!4. קירור צלחות הבילוםכדי להבטיח צלחות בילום מאוזנות באופן קבוע ומושלם, קירור צלחות הבילום נעשה באמצעות הפטנט החדשני של Brembo הגביר את רמת הקירור הכללית ומעלה בלמעלה מ- 40% את עמידותו בנזקי חום.5. הגנה מפני קורוזיהלמען הלקוחות המוצאים חשיבות גם במראה האסטתי. Brembo צובעת את החלקים שאינם משתתפים בפעולת הבלימה, ברכבים יוקרתיים בעלי חישוקי סגסוגת. בלמים אחורייםהגעתם לטסט מכשילים אותכם על הפרשי בלימה.האפשרויות לכך הם או שחיקה של הבלמים או דליפה של נוזל הבלם בצד אחד או שניים וכתוצאה מכך אין בלימה טובה. כאשר יש נזילה במשך זמן ארוך יחסית .יש איבוד של נוזל בלם ונדלקת מנורה בלוח שעונים שמזהירה על כך ודורשת מהנהג אחריות חובתית להגיע למוסך הקרוב לבדיקה ותיקון. מצב זה עלול לגרום לאיבוד הבלמים ותאונה על בטוח.מצב זה נגרם עקב עייפות החומר של משאבות הבלם ודליפת הנוזל מהמשאבות החוצה על הבלמים בד"כ שרכב מגיע בזמן למוסך לטיפול או בדיקת בלמים .עולים על הבעיה עוד לפני שהנוזל מגיע לסנדלי הבילום כך שהנזק הכספי גם קטן יותר והסיכון של איבוד בלמים לא קיים. במצב כמו שרואים בתמונה יש צורך גם בהחלפת משאבות הבלם וגם בהחלפת הבלמים עצמם עקב ספיגת נוזל הבלם.על מנת להאריך את חיי המשאבות יש צורך על פי הוראות יצרן הרכב להחליף את נוזל הבלם אחת ל-40000 ק"מ בד"כ או אחת לשנתיים וזאת משום שנוזל הבלם סופג לחות עקב שינויי הטמפרטורה בזמן נסיעת הרכב והחניה ולכן הוא משחיר ונהיה סמיך יותר, דבר שגורם לבלאי מואץ של המערכת.חשיבות שמן מנוע איכותישמן מנוע איכותי חשוב מאד למנוע של המכונית בה אנו משתמשים.שמן מנוע כאשר הוא לא מתאים לאופי פעולת המנוע הוא מתבלה בצורה מהירה מאד. ויוצר גושים של שמן שרוף וזה גורם לסתימות במעברי שמן קטנים ואז לבעיות לחץ שמן ולשחיקה מוגברת של חלקי המנוע שנעים ללא שימון נאות.לדוגמא במנוע שלא טופל כיאות וחסכו בשמן מנוע ולא החליפו בזמן התוצאה היא לפניכם בתמונה הראשונה.כאשר משתמשים בשמן נכון ואיכותי לפי מפרט יצרן המנוע יראה כמו בתמונה השניה נקי ללא לכלוך של שמן שרוף.כיום, לרוב המכוניות יש מרימים הידראולים לשסתומים ואין כיוונים מעברי השמן הם מאד קטנים בקוטר שלהם ולכן הם נסתמים מהר מאד.לכן חשוב מאד להקפיד ולבדוק איזה סוג שמן מתאים לרכב שלכם ולדרוש שזה מה שתקבלו.ואל תיתפתו למחיר הזול כי זה עולה ביוקר.באגן השמן ישנו יונק שמן שדרכו המשאבת שמן יונקת את השמן בחלקו התחתון של היונק ישנה מסננת (רשת) שמונעת מלכלוך להכנס למשאבת השמן ולמעברי שמן אחרים כאשר המסננת נסתמת תהיה בעיה בלחץ השמן ומנורת לחץ השמן תהבהב לסרוגין או תדלק קבוע.ושוב על מנת להמנע מכל זאת רצוי לבצע טיפולים תקופתיים בזמן וכמובן לא לחסוך בשמן המנוע.תוכלו לראות בתמונות את יונק השמן סתום ואת הלכלוך באגן השמן. בנוסף למי שמעוניין לקבל פרטים יותר מדקדקים על איכויות השמן יכול להכנס ולקרוא מידע מעניין.http://www.moogi.org/media/motoroil.htm אכילת שמן מנוע. מה זה?כאשר המנוע ברכב צורך שמן באופן מוגזם כלומר על כל 1000 ק"מ המנוע מאבד 1 קילו שמן מנוע או קצת פחות , אבל אין סימנים ברורים של צריכת שמן כלומר הרכב לא פולט עשן לבן סמיך ואין נזילות שמן מנוע מוגזמות, במצב כזה ישנם כמה אפשרויות לתקלות במנוע, ואין קשר לכוח של המנוע כלומר הרכב יכול לנסוע מצויין מבחינת כוח אך הוא צורך שמן .תקלות אופייניותשגומיות השסתומים (מחזירי שמן) יבשות והן לו אוטמות ומחלחל שמן דרך מוביל השסתום לצילינדר וכך המנוע שורף את השמן.בנוסף ישנה אפשרות של שחיקת דופן הצילינדרים, טבעות בוכנה (רינגים) שחוקים, חופש בבוכנות, חופש במיסבי טלטל ומיסבים ראשיים של גל הארכובה. (שכתוצאה מכל אלו גם המנוע ירעיש בצורה מוגזמת).במקרים מסויימים כאשר משתמשים בשמני מנוע לא איכותיים יש אפשרות שהמנוע יצרוך שמן באופן לא סביר, (וזאת מניסיון בעבודה) ולכן חשוב להקפיד על שמנים איכותיים ושמנים שהסיווג שלהם מומלץ ע"י יצרן הרכב.עקב הפיתוח שיש היום בתעשיות הרכב חשוב להקפיד על העיניין ולדעת מה הרכב שלכם צריך על מנת לשמור על חיי המנוע לאורך זמן.נורית בקרת לחץ שמן מהבהבת בסרקבעיה נפוצה במכוניות פיג'ו וסיטרואן החל ממודל 2005כאשר נתקלים במנורת לחץ שמן מנוע מהבהבת בטורים סרקיש בעיה ועלול להיות נזק למנוע המנוע מתחיל לתקתקולכן רצויי מאד לגשת למוסךהבעיה נובעת ממסן השמן שבמרכזו ישנו צלב מפלסטיק והוא נשברואז השסתום ששומר על לחץ שמן גבוהה בסרק משתחרר ולחץ השמן נופלחשוב מאד להקפיד שבמוסך ירכיבו מסנן שמן מקורי ולא חליפיובנוסף מומלץ מאד לבצע טיפול כל 15000 ק"מ ולא כל 30000 ק"מ  
תגיות מאמר
הצטרפות לאמנת השירות
לחץ/י להצטרפות
  • לקוחות כותבים עלינולקוחות כותבים עלינו
  • לקוחות כותבים עלינולקוחות כותבים עלינו
  • לקוחות כותבים עלינולקוחות כותבים עלינו